Tudi letos smo na ŠGV pripravili bogat počitniški program za osnovnošolce zadnje triade in jih v ponedeljek, 28. oktobra, povabili v naše prostore, kjer so preživeli dobršen del dneva. Za udeležence z zgodnejšim prevozom smo organizirali jutranje varstvo: naše prijazne animatorke so jih popeljale v učilnico pri kapeli, tam pa jih je že čakal pester nabor namiznih iger, s katerimi so si lahko krajšali čas do začetka delavnic. Ob devetih se je začel prvi sklop Jesenskih delavnic, ko so se po uvodnem nagovoru naše pomočnice ravnatelja Urške Doblehar otroci skupaj z nosilci dejavnosti odpravili proti učilnicam.
Aktiv tujih jezikov je predstavljala Polonca Zupančič, prof. latinščine, s katero so osnovnošolci odkrivali, kje vse se dandanes v imenih, medicinskih izrazih in v moderni književnosti skriva dediščina antike: večina je tako vedela, da je Kozmetika Afrodita poimenovana po grški boginji ljubezni in lepote, za marsikoga pa je bilo presenečenje, da beseda Mercator v latinščini pomeni »trgovec«. Družboslovno delavnico so izvedli Jernej Vidmar, prof. zgodovine, Teja Pišot, prof. geografije, in Matejka Fajdiga, prof. umetnostne zgodovine. Z osnovnošolci so se sprehodili po Vipavi in odkrivali njene geografske, zgodovinske in umetnostno zgodovinske značilnosti: med drugim so spoznali zapuščino arheologa Antona Lavrina in si ogledali znameniti »reševalni most« slavnega Leonarda da Vincija, ki se je nekoč mudil v teh krajih. Na delavnici iz naravoslovja, ki jo je vodila prof. biologije Kristina Prosen, so udeleženci z interaktivnim določevalnim ključem določali jesenske travniške rastline in jih izpisovali na sezname, nato pa so iz izbranih rož oblikovali pisane šopke, ki so jih odnesli domov. Kot zadnja iz prvega sklopa je potekala tudi novinarska delavnica z naslovom »Zanima me …«, ki jo je vodila naša prof. slovenščine Tatjana Božič: članice so odšle v lokalne ustanove in lokale, se sprehodile po Vipavi in spraševale, kaj je v kraju vredno videti ali okusiti. Med drugim so se oglasile na Turistično informacijskem centru, sledil je obvezni postanek pri naši Marjanci, ki slovi po imenitnem sladoledu, nekaj informacij pa so poskušale pridobiti celo pri samem mestnem županu.
Ob 10.45 je sledil že težko pričakovani odmor z organizirano malico, profesorji pa so se v tem času lahko pripravili na drugi sklop dejavnosti. Prof. športne vzgoje Erik Simonič je tako udeležencem na njegovi delavnici predstavil pripomočke in osnove dela v fitnesu, nato pa so se preizkusili v vadbi na trenažerjih – opremi, ki omogoča kolesarjenje na mestu. Prof. matematike Jane Kete se je medtem poigravala s števili in otrokom razložila nekaj praktičnih trikov, s pomočjo katerih lahko hitreje razrešijo številne matematične izzive. Najprej so se osnovnošolci naučili ugotoviti, kakšno število si je zamislil drugi, nato pa so spoznali še nekaj uporabnih zanimivosti v zvezi s popularno igro sudoku. Aktiv svetovalne službe je predstavljala pomočnica ravnatelja Urška Doblehar z Veliko igro talentov: osnovnošolci so si v telovadnici preko raznovrstnih iger priigrali zlatnike, z njimi trgovali in si pridobili talente, ki so jih nato uporabili v dobro drugih. Na delavnici tujih jezikov, ki jo je znova vodila Polonca Zupančič, so udeleženci ugotavljali, kako je latinščina še vedno prisotna v italijanščini, angleščini in nemščini. Poseben poudarek je bil na povezovanju sorodnih besed: tako npr. izraz za šolo (ang. school, it. scuola, nem. die Schule) izvira iz latinske besede schola, ta pa celo iz grškega izraza za prosti čas. V okviru naravoslovnega aktiva je v drugem sklopu delavnico izvedla Jana Grohar, prof. kemije: osnovnošolci so samostojno izvajali preproste, a zanimive poskuse z mehurčki in barvami ter pri tem odkrivali, kako različne reakcije povzročajo posamezni kemijski elementi.
Delavnice so se zaključile ob 13.00, sledilo pa je organizirano čakanje na odhod domov.
Veseli smo, da smo tudi letos kljub manjši zasedbi uspešno izvedli zastavljene delavnice in tako osnovnošolcem popestrili prvi počitniški dan. Večji del programa je praktično že tradicionalen in se pogosto ponavlja, saj otroci vedno znova pokažejo interes za tovrstne vsebine, trudimo pa se, da bi v ustaljeni repertoar vendarle vsako leto dodali tudi kaj novega, kar bi lahko pritegnilo mladino. Predvsem si želimo, da bi bil ponujen program dovolj širok in raznovrsten, da bi lahko vsakdo našel nek prostor zase in tam izrazil svoje talente, hkrati pa bi ob tem začutil tudi utrip šolanja na naši gimnaziji. Dragi osnovnošolci, veseli smo bili vašega obiska, ponovno pa vas k nam vabimo spet 7. decembra na Dan odprtih vrat!