Izdelava spetne strani: Ms3 d.o.o.
Vse pravice pridržane. 2025 © Škofijska gimnazija Vipava
Naša šola nosi naziv Šola ambasadorka Evropskega parlamenta. Projekt vodi Informacijska pisarna Evropskega parlamenta v Ljubljani v sodelovanju z mentorji na šoli. Dejavnosti v okviru projekta so namenjene dvigovanju zavedanja mladih o Evropi, pridobivanju znanja o delovanju Evropske unije in Evropskega parlamenta in pridobivanju kompetenc aktivnega državljanstva.
Izobraževalni program Šola ambasadorka Evropskega parlamenta (EPAS) je namenjen ozaveščanju in izobraževanju dijakov o Evropski uniji ter usposabljanju za aktivno državljanstvo. V okviru programa želimo spodbuditi zavedanje o EU in evropski parlamentarni demokraciji ter mladim približati znanje o delovanju Evropske unije in Evropskega parlamenta. Preko različnih aktivnostih bodo dijaki odkrivali, kaj pomeni biti evropski državljan, raziskovali bodo prednosti članstva v vsakdanjem življenju, vlogo Evropskega parlamenta in drugih institucij v odločevalskem procesu ter pomen aktivnega državljanstva za prihodnost EU.
Aktivnosti, ki jih opravimo tekom šolskega leta:
Mentorici EPAS v šolskem letu 2024/25 sta Nataša Sever in Danijela Fabčič.
V okviru projekt KA1 »Inovativna šola« smo se med 29. 8. in 2. 9. 2023 podali na skupinsko izmenjavo dijakov na Malto z dijaki 4. letnikov, ki obiskujejo tudi dijaški dom.
V tem projektu smo tudi prvič podprli individualne izmenjave v Italijo in nemško govoreče države za najbolj pogumne dijake ter obisk tujega gostujočega strokovnjaka za naše zaposlene.
Koordinatorka Erasmus+ izmenjav je Kristina Slejko.
Projekt se je začel v šolskem letu 2023/24, nadaljujemo pa tudi v šolskem letu 2024/25. Banka Slovenije pod pokroviteljstvom predsednice Republike Slovenije Nataše Pirc Musar in guvernerja Boštjana Vasleta organizira debatni projekt MOJSTRI DIGITALNE PRIHODNOSTI, ki bo potekal v sodelovanju z debatno organizacijo Za in proti, zavod za kulturo dialoga.
Tematika debatnega projekta je tudi letos področje digitalizacije – tokrat v povezavi s spletnimi prevarami (v bančništvu). Mladi bodo tako imeli možnost razpravljati o pasteh lažnih informacij in kako se pred njimi ubraniti, o pravici do zasebnosti in varstva osebnih podatkov ter o tem, v kolikšni meri je ta odgovornost posameznika. Razmišljali bodo lahko tudi o možnosti za dodatno zaščito ranljivih skupin in o prekomerni uporabi spleta.
V okviru projekta bodo potekale sledeče aktivnosti:
Nagrada za zmagovalce je izlet v muzej avstrijske centralne banke na Dunaj.
Vse finaliste bo po koncu debatnega projekta v Predsedniški palači sprejela predsednica Republike Slovenije Nataša Pirc Musar.
Mentorica debatnega krožka je Nataša Sever.
V okviru salezijanske animacije športa poteka liga ŠporKat. Jedro ŠportKat ekipe sestavljajo salezijanci in prostovoljci laiki. Med šolskim letom poteka liga v futsalu za fante ter v odbojki za dekleta in fante. V zadnjih letih so dijakinje ŠGV vključene v ligo odbojke.
Cilji ŠportKat:
Mentor ŠportKat je Erik Simonič.
Projekt »Senčenje na delovnem mestu« dijakom omogoča »neposreden vpogled v določen poklic oz. delovno okolje in sicer tako, da oseba, ki senči, spremlja zaposlenega, ki opravlja svoje običajne delovne aktivnosti.«
Prvič smo ga izvedli v šolskem letu 2023/24 in vanj vključili dijake tretjega letnika, ki so senčili v različnih podjetjih in ustanovah (npr. Kabinet predsednice Republike Slovenije, Veleposlaništvo Republike Turčije, Univerza Nova Gorica, Splošna bolnišnica dr. Franca Derganca Šempeter pri Gorici, Bia Separations, Emundia, Primorska hranilnica Vipava, C-Astral, Seyfor, Morska biološka postaja Piran itd.). Pri tem so dobili uvid v to, kako poteka delovni dan številnih poklicev, npr. matematika, biologa, kemika, fizika, raziskovalca na področju mikrobiologije, zdravnika družinske medicine, pediatra, predsednice Republike Slovenije, kineziologa, psihologa, psihoterapevta, zgodovinarja, babice, arheologa, finančnega analitika, novinarja, programerja, vojaškega pilota, diplomirane medicinske sestre, reševalca, logopeda, učitelja angleščine v osnovni šoli, revirnega gozdarja, arhitekta, kirurga, patologa itd. Mnogi dijaki med senčenjem niso bili le opazovalci, ampak so se lahko v delovni proces aktivno vključili. Kot so sami povedali, so hvaležni za praktično izkušnjo in izkušnjo senčenja priporočajo tudi prihodnjim generacijam.
Projekt »Senčenje na delovnem mestu« izvajamo v sodelovanju z Mladinskim inštitutom Ajdovščina. Njegovo vrednost je prepoznala tudi Občina Vipava, ki nas je pri izvedbi projekta finančno podprla.
V šolskem letu 2024/25 bomo projekt izvedli po sledeči časovnici:
V šolskem letu 2023/24 smo priključili mednarodnemu projektu Living Peace International. Living Peace International je program izobraževanja za mir, namenjen učiteljem, vzgojiteljem, otrokom in skupinam mladih na vseh stopnjah šolanja. Cilj projekta Living Peace International je okrepiti sodelovanje med ljudmi in skupinami ter tako vzpostaviti mrežo, ki se razteza po vsem svetu. Living Peace je pravzaprav tudi platforma, s pomočjo katere si več kot 80 mednarodnih organizacij v sinergiji s projektom izmenjuje pobude in aktivnosti za mir ter jih nato vsaka predlaga svojim mrežam. Living Peace International temelji na dveh stebrih, in sicer na praksi kocke za mir in trenutka za mir (“time-out”). Namen projekta je spodbujati metodologijo 6 za 1 – šest korakov za en cilj, ki izhaja iz metodologije Solidarity Service Learning. Metodologija “6 za 1” razvija sposobnost posameznika znotraj skupine, da opazuje svoje okolje in skupaj s svojo skupino pozitivno vpliva nanj v šestih korakih: opazuj, izberi, vključi, načrtuj in ukrepaj, ovrednoti, praznuj.
K projektu smo se priključili, ker delimo z LPI osnovne vrednote, ki jih tekom vzgojno izobraževalnega pri mladih krepimo ter razvijamo. Pomembno se nam zdi, da mladi razvijajo kulturo miru, pozitivnega sobivanja in ustvarjajo vezi, ki gradijo, povezujejo in stremijo k solidarnosti. Tako smo kot šola vpeti v svetovno mrežo, ki nas spodbuja k dejavnosti v mikro in makrookolju ter nas vodi k povezovanju in mreženju.
Namen 2024/25: Ustvariti kulturo miru znotraj vseh deležnikov v Zavodu Škofijske gimnazije Vipava in širiti to kulturo v svoje lokalno in širše okolje.
Cilji 2024/25:
Dejavnosti za šolsko leto 2024/2025:
V timu sodelujejo Urška Doblehar, Tatjana Božič in Nataša Sever.
V torek, 14. januarja, bo v Zdravstvenem domu Vipava potekal sistematski pregled za prvih 8 dijakov 1. c razreda.
V sredo, 15. januarja, se bomo udeležili Dneva D – športno-družabnega srečanja katoliških dijaških domov.
Vse pravice pridržane. 2025 © Škofijska gimnazija Vipava