Izdelava spetne strani: Ms3 d.o.o.
Vse pravice pridržane. 2025 © Škofijska gimnazija Vipava
Naša šola nosi naziv Šola ambasadorka Evropskega parlamenta. Projekt vodi Informacijska pisarna Evropskega parlamenta v Ljubljani v sodelovanju z mentorji na šoli. Dejavnosti v okviru projekta so namenjene dvigovanju zavedanja mladih o Evropi, pridobivanju znanja o delovanju Evropske unije in Evropskega parlamenta in pridobivanju kompetenc aktivnega državljanstva.
Izobraževalni program Šola ambasadorka Evropskega parlamenta (EPAS) je namenjen ozaveščanju in izobraževanju dijakov o Evropski uniji ter usposabljanju za aktivno državljanstvo. V okviru programa želimo spodbuditi zavedanje o EU in evropski parlamentarni demokraciji ter mladim približati znanje o delovanju Evropske unije in Evropskega parlamenta. Preko različnih aktivnostih bodo dijaki odkrivali, kaj pomeni biti evropski državljan, raziskovali bodo prednosti članstva v vsakdanjem življenju, vlogo Evropskega parlamenta in drugih institucij v odločevalskem procesu ter pomen aktivnega državljanstva za prihodnost EU.
Aktivnosti, ki jih opravimo tekom šolskega leta:
Mentorici EPAS v šolskem letu 2024/25 sta Nataša Sever in Danijela Fabčič.
S projektom »Gradimo šolo prihodnosti« želimo zagotoviti, da bi zaposleni in dijaki razvili boljše razumevanje koncepta aktivnega državljanstva in trajnostnega razvoja, vključno z zavedanjem družbenih in političnih izzivov ter spodbujati prakse trajnostnega ravnanja v šolskem okolju in izven njega. Pričakujemo, da bodo udeleženci pridobili večje sposobnosti za iskanje trajnostnih rešitev. Poleg slednjega želimo še okrepiti jezikovne kompetence zaposlenih in dijakov v tujih jezikih, da bi omogočili boljšo mednarodno komunikacijo in sodelovanje ter povečali možnosti za mobilnost in mednarodno sodelovanje. Pričakujemo, da se bo povečalo medkulturno razumevanje, kar bo prispevalo k večji toleranci, spoštovanju in razumevanju različnih kultur. Projekt bo spodbudil vzpostavitev trajnih partnerskih odnosov in razvil inovativne pristope k izobraževanju.
Cilji projekta:
Organizirali bomo dve skupinski izmenjavi dijakov: v Španijo in na Češko. Izmenjava v Španijo bo pri dijakih spodbujala predvsem ozaveščenost o trajnostnem razvoju, in sicer pod geslom: “Narava nas uči kulture”. Izmenjava na Češko bo krepila veščine za aktivno državljanstvo in spodbujala medkulturno razumevanje in strpnost pod geslom “Mladi aktivni državljani za prihodnost Evrope”.
Individualno mobilnost želimo ponuditi dijakom, ki imajo kot drugi tuj jezik italijanščino/nemščino. Zanje bomo organizirali izmenjavo na srednji šoli, ki nam je podobna po predmetniku, torej izvaja gimnazijski program. Dijaki bodo 19 dni svoje mobilnosti preživeli v Italiji/Nemčiji ali Avstriji.
Na strukturirane tečaje, ki se osredotočajo na temi trajnostnega razvoja in aktivnega državljanstva, načrtujemo poslati 5 učiteljev. Učitelji bodo sodelovali v različnih interaktivnih delavnicah, predavanjih in izmenjavi praks na mednarodni ravni.
Koordinatorka Erasmus+ izmenjav v sklopu projekta »Gradimo šolo prihodnosti« je Polonca Zupančič.
Projekt se je začel v šolskem letu 2023/24, nadaljujemo pa tudi v šolskem letu 2024/25. Banka Slovenije pod pokroviteljstvom predsednice Republike Slovenije Nataše Pirc Musar in guvernerja Boštjana Vasleta organizira debatni projekt MOJSTRI DIGITALNE PRIHODNOSTI, ki bo potekal v sodelovanju z debatno organizacijo Za in proti, zavod za kulturo dialoga.
Tematika debatnega projekta je tudi letos področje digitalizacije – tokrat v povezavi s spletnimi prevarami (v bančništvu). Mladi bodo tako imeli možnost razpravljati o pasteh lažnih informacij in kako se pred njimi ubraniti, o pravici do zasebnosti in varstva osebnih podatkov ter o tem, v kolikšni meri je ta odgovornost posameznika. Razmišljali bodo lahko tudi o možnosti za dodatno zaščito ranljivih skupin in o prekomerni uporabi spleta.
V okviru projekta bodo potekale sledeče aktivnosti:
Nagrada za zmagovalce je izlet v muzej avstrijske centralne banke na Dunaj.
Vse finaliste bo po koncu debatnega projekta v Predsedniški palači sprejela predsednica Republike Slovenije Nataša Pirc Musar.
Mentorica debatnega krožka je Nataša Sever.
V okviru salezijanske animacije športa poteka liga ŠporKat. Jedro ŠportKat ekipe sestavljajo salezijanci in prostovoljci laiki. Med šolskim letom poteka liga v futsalu za fante ter v odbojki za dekleta in fante. V zadnjih letih so dijakinje ŠGV vključene v ligo odbojke.
Cilji ŠportKat:
Mentor ŠportKat je Erik Simonič.
Projekt »Senčenje na delovnem mestu« dijakom omogoča »neposreden vpogled v določen poklic oz. delovno okolje in sicer tako, da oseba, ki senči, spremlja zaposlenega, ki opravlja svoje običajne delovne aktivnosti.«
Prvič smo ga izvedli v šolskem letu 2023/24 in vanj vključili dijake tretjega letnika, ki so senčili v različnih podjetjih in ustanovah (npr. Kabinet predsednice Republike Slovenije, Veleposlaništvo Republike Turčije, Univerza Nova Gorica, Splošna bolnišnica dr. Franca Derganca Šempeter pri Gorici, Bia Separations, Emundia, Primorska hranilnica Vipava, C-Astral, Seyfor, Morska biološka postaja Piran itd.). Pri tem so dobili uvid v to, kako poteka delovni dan številnih poklicev, npr. matematika, biologa, kemika, fizika, raziskovalca na področju mikrobiologije, zdravnika družinske medicine, pediatra, predsednice Republike Slovenije, kineziologa, psihologa, psihoterapevta, zgodovinarja, babice, arheologa, finančnega analitika, novinarja, programerja, vojaškega pilota, diplomirane medicinske sestre, reševalca, logopeda, učitelja angleščine v osnovni šoli, revirnega gozdarja, arhitekta, kirurga, patologa itd. Mnogi dijaki med senčenjem niso bili le opazovalci, ampak so se lahko v delovni proces aktivno vključili. Kot so sami povedali, so hvaležni za praktično izkušnjo in izkušnjo senčenja priporočajo tudi prihodnjim generacijam.
Projekt »Senčenje na delovnem mestu« izvajamo v sodelovanju z Mladinskim inštitutom Ajdovščina. Njegovo vrednost je prepoznala tudi Občina Vipava, ki nas je pri izvedbi projekta finančno podprla.
V šolskem letu 2024/25 bomo projekt izvedli po sledeči časovnici:
V šolskem letu 2023/24 smo priključili mednarodnemu projektu Living Peace International. Living Peace International je program izobraževanja za mir, namenjen učiteljem, vzgojiteljem, otrokom in skupinam mladih na vseh stopnjah šolanja. Cilj projekta Living Peace International je okrepiti sodelovanje med ljudmi in skupinami ter tako vzpostaviti mrežo, ki se razteza po vsem svetu. Living Peace je pravzaprav tudi platforma, s pomočjo katere si več kot 80 mednarodnih organizacij v sinergiji s projektom izmenjuje pobude in aktivnosti za mir ter jih nato vsaka predlaga svojim mrežam. Living Peace International temelji na dveh stebrih, in sicer na praksi kocke za mir in trenutka za mir (“time-out”). Namen projekta je spodbujati metodologijo 6 za 1 – šest korakov za en cilj, ki izhaja iz metodologije Solidarity Service Learning. Metodologija “6 za 1” razvija sposobnost posameznika znotraj skupine, da opazuje svoje okolje in skupaj s svojo skupino pozitivno vpliva nanj v šestih korakih: opazuj, izberi, vključi, načrtuj in ukrepaj, ovrednoti, praznuj.
K projektu smo se priključili, ker delimo z LPI osnovne vrednote, ki jih tekom vzgojno izobraževalnega pri mladih krepimo ter razvijamo. Pomembno se nam zdi, da mladi razvijajo kulturo miru, pozitivnega sobivanja in ustvarjajo vezi, ki gradijo, povezujejo in stremijo k solidarnosti. Tako smo kot šola vpeti v svetovno mrežo, ki nas spodbuja k dejavnosti v mikro in makrookolju ter nas vodi k povezovanju in mreženju.
Namen 2024/25: Ustvariti kulturo miru znotraj vseh deležnikov v Zavodu Škofijske gimnazije Vipava in širiti to kulturo v svoje lokalno in širše okolje.
Cilji 2024/25:
Dejavnosti za šolsko leto 2024/2025:
V timu sodelujejo Urška Doblehar, Tatjana Božič in Nataša Sever.
V sredo, 23. aprila, se bodo dijaki 1. b razreda v popoldanskih urah odpravili na dneve duhovnosti, ki bodo trajali …
Od srede, 23. aprila, do petka, 25. aprila, se bodo dijaki, ki obiskujejo debatni krožek, udeležili mednarodnega debatnega tekmovanja v …
V četrtek, 24. aprila, se bomo v Celju udeležili mednarodnega tekmovanja iz robotike in nemščine.
Vse pravice pridržane. 2025 © Škofijska gimnazija Vipava