Izdelava spetne strani: Ms3 d.o.o.
Vse pravice pridržane. 2025 © Škofijska gimnazija Vipava

Sredi septembra se je naša dijakinja Anja Natlačen pogumno podala na individualno izmenjavo v italijanski Legnano. V prvem tednu mobilnosti se je pridružila skupinski izmenjavi na temo trajnostnega razvoja, v drugem in tretjem tednu pa je z gostiteljico Giorgio obiskovala pouk na Instituto Barbara Melzi ter tako utrjevala svoje znanje italijanščine, v prostem času pa je odkrivala lepote bližnjih italijanskih mest. Svoje vtise je v italijanščini zabeležila v obliki spletnega dnevnika.


Med drugim je o izmenjavi zapisala tudi tole:
“Pred izmenjavo sem bila zelo zaskrbljena glede svojega znanja italijanščine, ker je ne govorim in ne razumem dobro. To je bila ovira v prvem tednu v Italiji. Od izmenjave nisem imela nobenih pričakovanj, saj sem prvič počela kaj takega. Družina, ki me je gostila, je bila zelo radodarna in prijazna, zato lahko izrazim le svojo hvaležnost. Edino, kar mi je bilo nekoliko težko, je bilo dejstvo, da Italijani toliko jedo – nisem imela težav s časom obrokov, ampak s porcijami. Kakorkoli že, vsi Italijani, ki sem jih srečala med izmenjavo, so bili zelo prijazni in so mi pomagali, če česa nisem razumela. Šola je zelo podobna naši. Med izmenjavo sem bila v Giorgijinem razredu in obiskovala ekonomsko smer. Druga smer, ki ga lahko učenci izberejo, je humanistika. Razlika pri naši šoli je v tem, da učenci ne jedo kosila v šoli, ampak gredo domov; pouk se konča ob 13.30. Izmenjava je bila zame čudovita izkušnja. Sprva sem mislila, da bo dolga, a po vrnitvi v Slovenijo so se mi trije tedni zdeli zelo kratki. Ni bilo težko ostati v stiku s slovenskimi prijatelji, saj imamo vsi telefone. To izmenjavo bi priporočila drugim, ker je to resnično izkušnja, ki ti pomaga tako pri jeziku kot pri življenju v drugih državah.”

Takoj po začetku pouka smo od 8. do 12. septembra 2025 kot del projekta KA1 »Gradimo šolo prihodnosti« izvedli skupinsko izmenjavo v Nemčijo: odvijala se je v mestu Sögel na skrajnem severu Nemčije, program pa je bil oblikovan na temo aktivnega državljanstva pod naslovom “Do we need the United States of Europe?” Skupina je štela 14 dijakov, od tega 7 deklet in 7 fantov 2. in 3. letnika, spremljali pa sta jih prof. sociologije Martina Smrdel in prof. športne vzgoje Suzana Kugonič.

Skupinska izmenjava v Nemčijo je pri dijakih krepila veščine za aktivno državljanstvo in spodbujala medkulturno razumevanje in strpnost. V uvodu smo jih na kratko seznanili s principom delovanja EU, tako da so pridobili temeljno znanje o institucijah in politikah EU. Sledile so interaktivne delavnice, kjer so udeleženci razpravljali o pomenu politične participacije in družbene odgovornosti, predvsem pa so se urili v izoblikovanju in podajanju argumentov na različne pereče teme – pri tem smo dijake razvrstili v več skupin, ki so predstavljale aktualne politične stranke EU. Dijaki so na ta način v praksi izkusili, kaj pomeni pripadati določeni stranki, morali pa so se podučiti tudi o temeljnih stališčih, ki jih pripadniki določene stranke zagovarjajo. Organizirali smo debate pro et contra in simulacije, ki so spodbujale razvoj argumentacije, kritičnega mišljenja in tolerantnosti do različnih stališč – pri tem smo si pomagali s spletno simulacijo evropskega parlamenta ter tako spodbujali izmenjavo idej o spremembah v lokalnemu okolju. Osrednja debata je potekala v mestni hiši, kjer so dijaki v pristnem okolju lahko izkusili, kaj pomeni biti evropski poslanec – v skupinah so morali izoblikovali in podali stališče glede vprašanja, ali bi po zgledu ZDA potrebovali neko politično tvorbo, ki bi povezovala celotno Evropo. Sklep te politične debate je bilo slovesno sprejetje resolucije, ki so jo potrdile vse stranke.


S poudarkom na kulturni in jezikovni raznolikosti smo izvajali tudi druge timske aktivnosti, ki so poudarjale pomembnost sodelovanja med posamezniki iz različnih okolij: dijaki so sodelovali pri različnih športnih in miselnih izzivih, udeležili so se plesne delavnice in nato skupaj izvedli koreografijo na ulici, s sodelovanjem pri pouku pa so dobili dober vpogled v nemški šolski sistem. Z aktivnostmi v mestu Sögel so raziskovali lokalno zgodovino mesta ter dobili vpogled v pretekle navade in evropsko kulturno dediščino, znotraj programa pa sta bila načrtovana tudi dva celodnevna izleta, ki sta poglabljala krovno temo izmenjave: sosednje mesto Münster je pridobilo naziv »aktivne evropske skupnosti«, z izletom na Nizozemsko pa so dijaki dobili uvid v koncept evropske meje in skupnih kulturnih vrednot oziroma idej.


Skupinska izmenjava v Nemčijo je poglobila razumevanje aktivnega državljanstva, sposobnost argumentiranja in kritičnega razmišljanja ter razvijanja tolerance in spoštovanja do različnih stališč. Dijaki so pridobili tudi veščine timskega dela v kulturno in jezikovno raznolikem okolju.
Nekaj vtisov dijakov si lahko preberete spodaj:
Izmenjava je bila super. Zanimivi so mi bili predvse izleti in druženja. Vsi nemški gostitelji so bili prijazni in dobro smo se razumeli kljub razliki v starosti. Glede urnika je bila včasih zmeda, a na koncu se je vse dobro izpeljalo.
Res dobra stvar glede organizacije programa je bilo druženje vseh na izmenjavi zvečer pri ognju in plesi, ki smo se jih naučili. Zlasti mi bo ostal v spominu ogled njihovega gradu, kot pozitivno bi izpostavila tudi prisotnost pri pouku, saj smo tako spoznali nemški šolski sistem.
Izmenjava je bila odlično organizirana, najbolj se mi je vtisnil v spomin izlet na Nizozemsko. Super je bilo, ker smo imeli dovolj prostega časa za obroke in prosti čas.

Teoretično in praktično znanje, ki so ga dijaki in profesorji pridobili z udeležbo na izmenjavi, smo v učni proces implementirali na različne načine: